LOTTOKLINIKAN SIVUT UUDISTUVAT


Lottoklinikan sivuja uudistetaan, että sivut tarjoaisivat enemmän tietoa lottoajien käytettäväksi.

Lottoklinikka on tutkinut pitkää miten arvontatilastot ja matematiikka kertoisivat, mitä on otettava huomioon tavoiteltaessa pelin suurimpia osumatuloksia. Pelkät tilastotiedot eivät ole riittävät, koska ne eivät kerro suoranaisesti, kuinka niiden antamaa tietoa voisi hyödyntää, valitessaan pelattavia lottorivejä. Pelaajan olisi edes hieman tunnettava pelattavan pelin rakennetta ja matematiikka koska silloin ymmärtää, mitkä ovat eri osumatulosten edellytykset.

LOTTOKLINIKKA HALUAA KOROSTAA, ETTÄ LOTTOKLINIKKA EI MITENKÄÄN ANNA NEUVOJA TAI KEHOTA PELAAMAAN LOTTOA, KOSKA LOTTO ON UHKAPELI, JOSSA PELIPANOKSEN MENETTÄMINEN ON LÄHES 99,99 % TODENNÄKÖINEN. KAIKKI LOTTOKLINIKAN ANTAMA TIETO PERUSTUU PITKÄÄN TUTKIMUKSEEN JA ON VAIN SIIHEN PERUSTUVAA. LOTTO ON RAKENTEELLISESTI YKSINKERTAINEN, MUTTA SEN SISÄLTÄMÄ MATEMATIIKKA MONITAHOINEN. 

LOTTOKLINIKKA keskittyy kolmeen pelattavaan peliin:

 • MILLI
 • LOTTO
 • EUROJACKPOT 

Lotto on Italiassa keksitty onnenpeli, jossa pelaaja yrittää arvata oikein mahdollisimman monta arvottavaa numeroa. Lotossa arvottujen numeroiden järjestyksellä ei ole merkitystä, koska se on permutaatio, mutta esitetään kombinaationa.

"Onnenpeli on peli, jossa menestyksen määrää onni ja sattuma eikä taito. Satunnaisuus viittaa tapahtumaan, joka esiintyy ilman ennakoivia syitä, jotka tekisivät sen välttämättömäksi. Satunnaisuus kuvaa tilanteita tai tapahtumia, jotka tapahtuvat sattumalta, ilman selvää syy-seuraussuhdetta tai ennalta määrättyä kaavaa. Satunnaista tapahtumaa ei voi ennustaa”. 

Näin on kirjoitettu, mikä numeroarvauspeli lotto on, mutta vain yleisellä tasolla eikä kirjoituksesta ilmene, mikä ja mitä lotto todellisuudessa on.

Lottoa voidaan tutkia suoritettujen arvontojen, rakenteen ja matematiikan lähtökohdista. Lottoa pelaavan suurin haaste on pelattavien numeroiden valinta. Tulevan arvonnan arvottavia numeroita ei voida ennustaa, ehkä arvata ja ennakoida. Ainoa mahdollisuus on taulukoida pitkän arvontajakson arvontoja ja tutkia, miten arvotutut numerosarjat ovat käyttäytyneet ja olettaa, että tulevaisuudessa arvottavien numeroiden numerosarjat tulevat käyttäytymään samalla tavoin.

Lotosta voidaan kehitellä ohjelmia, jotka eivät perustu johonkin matemaattiseen malliin – vaan rakenteeseen, joiden perusteella pelattavat numerot valikoituvat. Ohjelmaan voidaan lisätä myös sen sisältämä matematiikka, koska kysymyksessä on numeroihin perustuva rakenne.

Näin yksinkertainen ja yksiselitteinen on Italiassa kehitetty lotto niminen onnenpeli. Lotossa ei ole mitään, mikä olisi ratkaistavissa. Lotossa on ainoastaan suuri määrä pelattavia vaihtoehtoja. Se mitä tavallinen pelaaja ei havaitse, että lotto sisältää myös matemaattisen rakenteen.

Kaikki peliyhtiöt haluavat, että numeroarvauspeli lotto olisi mystinen ja arvontoja, rakennetta ja matematiikkaa ei voi ”järjellisesti tutkia”, eikä niitä voida selvittää. 
"Onnenpeli on peli, jossa menestyksen määrää onni ja sattuma eikä taito. Satunnaisuus viittaa tapahtumaan, joka esiintyy ilman ennakoivia syitä, jotka tekisivät sen välttämättömäksi. Satunnaisuus kuvaa tilanteita tai tapahtumia, jotka tapahtuvat sattumalta, ilman selvää syy-seuraussuhdetta tai ennalta määrättyä kaavaa. Satunnaista tapahtumaa ei voi ennustaa”.

Näin on kirjoitettu, mikä numeroarvauspeli lotto on, mutta vain yleisellä tasolla, eikä kirjoituksesta ilmene, mikä ja mitä lotto todellisuudessa on. Ehkä lottoa voidaan tutkia ottamalla esimerkki lotosta jossa yritetään arvata oikein mahdollisimman monta arvottavaa numeroa. 
  ONNEKSI ON LOTTO


Lotosta on kirjoitettu hyvin vähän oppaita, jotka kertoisivat sen saloista. ONNEKSI ON LOTTO – voittamisen sietämätön vaikeus kertoo hieman loton rakenteesta ja sen salaisuuksista.

Suurin osa lottoajista uskoo pelkkään onnenkantamoiseen ja peliyhtiöön lottopotin voittamiseksi. Miljoonan euron tilille ilmestymisen muisto tulee säilymään kauan, mutta sen saamiseksi ei uhrata aikaa eikä vaivaa. Lotossa rahojensa häviäminen on helppoa ja se muisto unohtuu pelaajilta heti.








c) 2019, Kaikki oikeudet pidätetään